SAJTEN MED TIDNINGEN SVENSKA LIVSMEDEL!


 

EMV - EGNA MÄRKESVAROR
Innovation för nya möjligheter till lönsamhet


Egna varumärken finns överallt och i alla kategorier, från livsmedel till mer exklusiva modevaror och elektronik. Hur ser framtiden ut på en marknad där nya handelskanaler och konsumtionsmönster gör att varumärkeslojaliteten blir allt svagare. Var finns uppsidan och förutsättningarna för lönsamhet?


Den 28 november har vi samlat ett antal ledande aktörer inom egna varumärken – alla experter inom sitt område – som kommer ett dela med sig av sina tankar, idéer och framtidsvisioner. Missa inte detta tillfälle till erfarenhetsutbyte och nätverkande.
 



Datum: 28 november 2018 

Tid: 10.00 – 16.00 (registrering 09.30)

Plats: Visutech Digital AB, Lunnagårdsgatan 3, 431 90 Mölndal, Sverige


För större karta, klicka på bilden!

Arrangör: Svenska Livsmedel med Livsmedelsnyheter.se och nord emballage med Packnews.com.
För frågor, kontakta Hans Friedsam042-29 80 33 eller hans@svenskalivsmedel.se

 



Moderator

Lennart Wikström, Svenska Livsmedel
 

 

 

 



Keynote speaker

Driving Private Label Growth through Collaboration

Koen de Jong, IPLC (International Private Label Consult, Amsterdam)

Koen de Jong, ICPL Amsterdam, har lång erfarenhet av egna varumärken, praktiskt och strategiskt. Sedan mer än 10 år tillbaka är Koen delägare i ICPL – ett globalt konsultföretag med både handel och varumärkesägare i sin kundstock. Koen delar med sig av tankar visioner och idéer för framtida utveckling genom innovation och samarbete.
 



Programmet:

 

09.30

Registrering

 

10.00

Välkommen

                                    

10.10

The Rise and Rise again of Private Labels

Anna Ekström, Nordic Sales Effectiveness Leader, Nielsen

Anna Ekström, Nordic Sales Effectiveness Leader på Nielsen, har 15 års erfarenhet av dagligvaruhandeln och FMCG från varumärken som Tabasco, HiPP och Sun-Maid samt som kundansvarig analytiker på Nielsen. Genom sin erfarenhet från såväl brand och key account management samt genom sitt samarbete med Sveriges ledande tillverkare och retailers har hon sett EMV:s framväxt från handelns olika perspektiv. 

 

10.40

En resa till Ecuador

Pernilla Wingårdh, Agroban Nordic AB

Fokus på ursprung, delägarskap och hållbarhet förändrar hela bananindustrin. Massor av utmaningar och innovationer för EMV.

 

 

11.10

Bensträckare

 

11.20

Increase in sales by effective packaging

Eero Seppälä, Sales & Marketing, Sense N Insight

 

 

 

 

12.00

Lunch

 

13.00

Driving Private Label Growth through Collaboration

Koen de Jong, ICPL

 

 

 

 

14.00

Co-packaren roll i svensk livsmedelsindustri

Jörgen Kamph, Sales & Commercial, Trensums Food AB

 

 

 

 

14.20

Networking/kaffe

 

14.40

Egna Varumärken – Historia och Framtid

Åsa Wickholm, Chef Egna Varumärken Coop

Vad är Egna varumärken och varför finns dem? Hur tänker kunderna och hur agerar branchen? Vilka är trenderna och hur ser framtiden ut? 

 

 

15.20

Ut med det gamla, in med det nya                               

Johan Falkmarken, Packaging Development Consultant ÅF

Johan Falkmarken har jobbat med förpackningsutveckling för flera av världens ledande varumärken. På ÅF driver Johan projekt inom förpackning, från logistik till användarupplevelse och miljöfrågor.

 

15.50

Sammanfattning av dagen

 



Arrangörer:

      

Här anmäler du dig
OBS! Alla rader med * måste fyllas i.
*Antal deltagare
á 2995:- (ex moms)

*Kontaktpersson

Deltagare 2

Deltagare 3

Deltagare 4

Deltagare 5

Deltagare 6


Om ni är fler personer än fälten medger,
kontakta Hans Friedsam på tel: 042-29 80 33
eller mail: hans.friedsam@n-e.nu

* Företagsnamn

* Adress

* Postnummer

* Ort

* Land

* Telefon

Mobil

* E-post

* Upprepa epost

Övrigt



FAKTURERINGSADRESS
(Om annan än adress ovan)

Adress:

Postnummer:

Ort: